Min helg

Den här helgen har jag hunnit med rätt mycket, åkte till Stockholm och Clara på fredags eftermiddagen. Resan började dock inte så bra eftersom det hade skett en olycka i Upplands väsby, all tågtrafik var stoppad så mitt tåg som jag skulle åka med åkte 45 min senare än vad det skulle. De sa att det var räddningspersonal på plats vid olyckan så mina misstankar är att det nog är någon som hoppade framför tåget. Det händer ju lite då och då. Hemskt..

Aja när jag kom fram till Stockholm åkte jag och Clara hem till en arbetskollega till henne, åt chips, drack vin och tittade på Lets Dance. Vi lyssnade på massa Britney Spears låtar och Clara dansade haha. Det var faktiskt roligt det blev även en snabb visit till en gay klubb, har aldrig varit på det innan men någon gång ska bli den första. Vi var där max i 10 min sedan åkte vi hem till henne och sov.  

På lördagen träffade vi upp Christina vid tre tiden på stan, hon hade gjort sitt engelska test på morgonen. Vi satte oss och fikade och det blev en del prat om framtiden och hur det kommer bli och så.. Efter att vi fikat gick vi runt lite på stan, jag hittade ett super fint linne men tydligen fanns den inte kvar i min storlek vilket egentligen var bra för min plånbok. Christina köpte dock ett par sjukt snygga högklackade skor på Topshop, kan vara ett av de snyggaste skor jag sett. De var dock lite för dyra för min smak. När vi tittat klart på stan åkte vi hem till Clara vi åt jättegod lax och drack vin. Vi satte ihop en malm byrå och sedan började vi göra iordning oss för kvällen. Vi drog till en bar som hette Marie Laveau på Södermalm, tittade på alla människor som antagligen (enligt oss) var vegetarianer. Det fanns verkligen udda människor där, det var nästan som att det var en tävling om vem som kunde se mest udda ut där. Men det var super roligt och jag älskar att titta på annorlunda människor, de är coola på sitt sätt. När vi sedan skulle dra hem gick vi förbi ett kebabställe och det kan vara den äckligaste kebaben jag någonsin ätit. De hade hällt på alla såser de kunde ha på och sedan smakade själva kebabköttet makrill.

Söndagen var super lugn, vi låg i soffan och tittade på tv till klockan fyra. Sedan gjorde vi iordning oss och hon drog iväg på dejt och jag åkte hem till Magnus. Vi gick förbi Gränby centrum och jag köpte min älsklings glass, Ben & Jerrys Chocolate Fudge Brownie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback