Hemma!

Är hemma från mitt besök hos farmor och farfar nu. Det har varit kul att träffa dem, och farmor blev jätte glad när hon fick se mig.  Kvällen då Magnus kom dit gick vi på bio, Tropic Thunder hette filmen. Jätte rolig! Jag hade inte sett någon trailer om den eller nånting men hört av Christina att den skulle vara bra så jag hade ingen aning om vad den handlade om. Så det var bra att den var rolig.

Igår blev vi bjudna på lunch av farfar på stan, 4kök hette det och de serverade husmanskost. De har 4 olika rätter för varje dag som de serverar, man fick verkligen en känsla av att man var i en skolmatsal. Just för att man fick ställa sig i kö med sin bricka och få den serverad på en tallrik. Gott och mysigt var det. Efter det gick jag och Magnus på stan och farfar åkte hem. Jag köpte två koftor som jag egentligen inte hade råd med men de var riktigt fina så jag kunde inte låta bli. Jag köpte även två dataspel så vi skulle ha något att göra på kvällen, CSI och Da Vinci koden blev det och hittills har jag tyckt om dem. CSI är nästan exakt som det är i serien så det blir rätt verkligt när man spelar det.  Ska fortsätta med det lite senare ikväll.


Idag gjorde vi inte så mycket förutom att vi åkte iväg och handlade mat. Vi passade då på att hämta ut tågbiljetterna som vi bokat från internet. När jag var påväg ut till bilen såg Magnus att det stod Uppsala - Norrköping på biljetterna. Självklart hade jag bokat fel vi skulle ju åka från Norrköping inte till, men det gick att lösa som tur var behövde bara lägga till 14 kronor. Det var verkligen tur att vi gick dit innan, annars vet man inte hur det hade gått. 

Aa nu sitter man här efter en tretimmars tågresa vid datorn och ska jobba imorgon.. Tillbaka till verkligheten då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback