Untraceable


Igår såg jag och Christina filmen Untraceable, jag har sett den innan men den är rätt bra så jag kunde se den igen. Jag tycker om sådana här filmer som är lite mer realistiska och där man får tänka lite istället för en film där det bara är blod överallt och där mördarna praktiskt taget är odödliga.


Diane Lane spelar Jennifer Marsh, änka och FBI-agent från Portland som spenderar nätterna framför datorn i jakt på nätförbrytare och cyberbrott. När hon snubblar över en torterad katt på sajten KillWithMe.com anar hon att mer är på gång, och hon har så rätt.

Här handlar det om en datanörd till sadist, som plågar kidnappade offer i allt snabbare takt ju fler som ser hans livesändning. Metoderna blir allt mer kreativa med varje slakt (har någon sett för mycket på "Saw"?). Ett offer blöder ihjäl, nästa kokas till döds av sollampor medan ett syrabad väntar det tredje. Klockan tickar, och miljontals besökare letar sig in på sajten. Killen borde ha sålt annonsplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback