Nu förstår jag.

Jag jobbar ju inne i Forumgallerian och i fredags gick det runt fyra poliser där inne hela dagen. Jag funderade över vad de höll på med och om de gick runt och fönstershoppade istället för att jobba. Nu vet jag varför, här är anledningen till att de höll till till inne i Forum: 

Försökte våldföra sig på ung flicka på krog
En 15-årig flicka anmälde vid 14-tiden på fredagen att hon utsatts för ett våldtäktsförsök av en man på en restaurang vid Forumgallerian i centrala Uppsala.
Gärningsmannen uppgavs vara en 29-årig man som arbetar på restaurangen. Den utpekade förövaren försvann efter händelsen från platsen, och ett stort polisuppbåd sattes in i spaningarna.
Senare påträffades mannen och greps. Han fördes till polishuset för förhör.
De närmare omständigheterna kring händelsen är ännu oklara, och utredning pågår. På seneftermiddagen rubricerades fallet preliminärt som sexuellt ofredande.

MAGNUS QUENNERSTEDT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback