Gilla ditt hopplösa jobb

Sitter just nu och läser Glamour, det står just om det jag känner just nu. Att inte trivas på sitt jobb.

Det står b.la. såhär:
Hur meningslöst det än kan kännas så tar du faktiskt med dig nyttiga erfarenheter från ett jobb där du vantrivs.
- Du lär känna dig själv på fel jobb. Nu vet du vilka arbetsuppgifter du inte gillar, vilken chefstyp du helst undviker och vilken företagskultur som motiverar dig.

Fel-jobb-pepp:
1. Lista hur ditt drömjobb ser ut i form av arbetsuppgifter, lön, chefer och liknande. Det ger dig ett hum om vad du ska inrikta dig på när du söker dig vidare i karriären, nu eller längre fram.

2. Lista även för- och nackdelar med att säga upp dig. Se till att ta tag i din situation på ett tidigt stadium - ju längre tiden går, desto svårare blir det att ta sig ur ett destruktivt läge. Om fördelarna med att stanna väger över är det ett hett tips att tala med din nuvarande chef om hur du ska stimuleraras mer, med flera eller helt nya arbetsuppgifter. Det gynnar er båda!

2. Fundera på vilka erfarenheter du kan ta med dig från ditt nuvarande jobb.Försök tänka positivt. Du har åtminstonde skaffat dig en merit och byggt på din erfarenhetsbank, vilket alltid gagnar dig.




Jag har ju i princip gjort det här i mitt huvud, de enda fördelarna med detta är att jag får lön (hoppas jag) och att jag får mer erfarenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback