Första advent

Jag har ju glömt bort att skriva om denna dag som varit. Den började med att jag vaknade upp med världens nackspärr, kunde knappt röra på huvudet. Har aldrig varit med om det innan vilket jag uppskattar mycket. Jag sov över hos Clara och hade såklart två platta kuddar och en jätte tjock kudde överst, tror att jag fick nackspärren på grund av det.. Jag ska alltid ha mer än vad som behövs. Iallafall vi gjorde iordning oss och begav oss sedan ner till stan. Jag mötte upp Åsa och Clara åkte iväg för att träffa Tobbe och hans familj.

Jag och Åsa gick runt och tittade på marknaden som var tråkigt liten, tror att jag måste styra upp den till nästa år. Eftersom att det gick väldigt snabbt att titta på allt så bestämde vi oss för att sätta oss på Storken och ta oss en varsin kopp varm choklad istället. Gott var det. Mia kom ner på stan vid halv fyra och då gick vi runt och tittade lite mer, hon var också besviken på marknaden. Halv fem var det fyrverkerier vid slottet, alltid lika fint. Mia och Åsa sprang runt helt stressade och försökte hitta den perfekta platsen att stå på och jag sprang snällt efter (detta var innan det började). Jag undrar hur mycket fyrverkerierna kostar? Det kan inte vara billigt inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback