Helgen

Den här helgen har inte varit så händelserik. I fredags jobbade jag och träffade Frida på kvällen, vi praktiskt taget kutade ner till ica för att vi skulle hinna hyra film innan de stängde när vi träffades. Vi var så snabba att vi till och med hann gå in och handla lite godis :). Vi hyrde en riktigt dålig film! Den handlade om den där Natacha Kampusch i Österrike som blev bortförd och levde i en källare i 6 år, det kändes som ett säkert kort när vi valde den eftersom det är en sann berättelse och så.  Men nej då den var usel! Det var cirka fem repliker i hela filmen, så den bestod av att "hon" pratade med en jätte irriterande röst och så fick man se ett väldigt fåtal scener som upprepades gång på gång. De hade kunnat gjort filmen så mycket bättre. Det enda man kunde tänka på när man såg den var att man ville att den skulle ta slut. Flickan i källaren hette den så hyr den inte, ett tips.

I lördags jobbade jag och också och efter detta gick jag hem till Magnus. Vi åt hamburgare och sen somnade han kl 18.00 så jag låg och tittade på tv själv hela kvällen. Jag såg först Catwoman, den var faktiskt bra. Vet inte om jag är påverkad av den dåliga filmen från gårdagen men den var bra :) ! Sen tittade jag på saturday night live och sen på CSI Miami.

Idag har jag jobbat, det var några arga kunder som kom in. Vi hade problem med betalning med bankkort, presentkort och tillgodokort. Var nåt fel med kontakten. Så det började med att det kom en kvinna som skulle handla så tog hon fram sitt presentkort och då sa jag väldigt trevligt att det tyvärr inte går att betala med det idag för att vi har tekniska problem med det. Och då blir hon helt upprörd och frågar hur hon då ska göra. Då säger jag att hon antingen får betala på annat sätt eller lägga undan kläderna och komma tillbaka imorgon. Men det kunde hon ju inte göra för hon var här idag och ville handla idag. Och att det måste vi ju förstå att vi måste lösa. För det var ju inte hennes problem att det inte funkade och bla bla. Jag blev så himla irriterad att jag sa tillbaka att det faktiskt inte var mitt problem heller. Det var väldigt skönt att säga men ångrade mig på en gång efter jag sagt det, men det bästa var att hon faktiskt tog åt sig då och sa att jag inte skulle ta det personligt och att hon förstod att det inte var mitt fel. Jag förstår inte hur man kan vara så otrevlig och börja prata med en som om man vore dum i huvudet, bara för att vi står i kassan så har de inte rätt att bete sig hur som helst. Hon förstörde min dag lite grann.

Efter att jag slutat åkte jag hem och har inte gjort något vettigt. Har läst ut min bok, den var riktigt bra! Så nu måste jag köpa en ny bok som jag kan börja läsa :) ! I boken jag läst ut nu stod det om andra böcker som författaren hade skrivit så funderar på att läsa en av dem kanske. Jag tyckte att hon var en bra författare. Aja nu har jag skrivit tillräckligt och mycket osammanhängande!


Kommentarer
Postat av: Fridah

snabba ni var :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback