Ska jag ta emot pengarna och låtsas som ingenting?

Jag har fått en lönespcifikation från en butik där det står att jag har jobbat hos dem i februari vilket jag inte alls har gjort?

För ett tag sen ringde min kompis och berättade att det var kris på hennes jobb (det är därifrån jag nu fått denna lönespec), hon var nämligen själv i butiken med massa praoelever. De hade försökt få tag på extra personal men ingen kunde tydligen jobba den dagen så i panik frågade hon mig om jag kunde komma in och jobba i några timmar eftersom jag själv jobbar i butik och vet hur det funkar. Det gjorde jag självklart och det har jag också fått betalt för? Så vad är detta?

Nu har jag lite beslutsångest. Ska jag vara busig och ta emot pengarna och låtsas som ingenting eller ska jag vara duktig och höra av mig och säga att det blivit något fel? Det är ju alltid bra att vara ärlig och tänk om det är någon annan som skulle fått de här pengarna.

Detta är väldig konstigt skrivet men hoppas ni förstår vad jag menar. Hur skulle du göra?

image329

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback