"Ja, det är ju inte lätt för dem som är nya"

Idag kom det en kund som ställde sig i kassan och skulle betala med bankkort. Hon börjar med att säga att hon inte hade med sig någon legitimation men att det gick bra för henne att betala på apoteket trots detta och att det borde gå bra hos oss också. Av säkerhetsskäl så får inte vi göra så eftersom personen i fråga inte kan bevisa att det är dens kort. Mitt svar blir självklart då att det tyvärr inte går bra att hon gör så, då säger hon till en kollega till mig att det borde väl gå bra. Min kollega säger att hon känner igen kvinnan och säger att det går bra att hon handlar utan legitimationen den här gången.

Då får jag genast en kommentar om att det är ju tur att personalen känner igen henne, sedan sträcker hon sig med huvudet mot den andra kassan och frågar min kollega om hon kan använda en 50 kronorsrabatt check nu när hon handlar. Hon frågar inte mig som står precis framför henne. Då svarar jag att hon får det eftersom hon har med sig sitt lindexkort.

Efter detta frågar hon efter en kjol som hon sett vår folder som vi skickat ut, självklart frågar hon inte mig om detta. Nej frågan gick än en gång till min kollega som tyvärr inte visste vilken hon menade. Då visar jag kunden glatt kjolen som hon undrar över. När kunden sedan handlar och ska gå därifrån säger hon högt när det är kö i kassan "Ja, det är ju inte lätt för dem som är nya".. Vad ville hon med det? Jag gjorde inget fel när jag sa att hon inte kunde betala utan sin legitimation, men enligt henne så gjorde jag tydligen det. Även om min egna mamma skulle komma in och handla så ska jag be om hennes legitimation. Det komiska med detta är att den här kunden har handlat av mig flera gånger och senast var det igår, så man tycker ju att hon borde känna igen en.

Jag hatar när folk ska behandla en som om man inte vet någonting. När hon sa den där kommentaren hade jag en sådan lust att bara skrika ut NEJ JAG ÄR INTE NY! Men det kunde jag såklart inte, det var bara att stå där, le och låtsas som ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback