Det där klarar du.

Vad är det som gör att en förälder väljer att inte ha någon som helst koll på sitt egna barn? De låter deras barn bete sig precis som de vill och när de vill. Om de nu skulle bete sig fel på något sätt så är föräldern helt upptagen i sitt egna och har varken tid eller ork att bry sig om att berätta att det var fel att göra så som de precis gjorde. De här barnen har ju ingen chans att lära sig om vad som är rätt och fel, för när till och med en utomstående försöker berätta för dem så vägrar föräldrarna även då att lyssna. 

Det var en mamma som tappade bort sitt barn idag i butiken brevid, mamman skrek helt hysteriskt efter barnets namn så det var inte svårt att förstå vad som precis hade hänt. Mamman och den ena dottern ställde sig utanför butiken och mamman började genast skälla ut dottern. Jag kunde tyvärr inte ha sympati för denna mamma. Jag är ledsen men jag kunde verkligen inte det. Inte för att jag är en känslokall person som inte kan förstå att en mamma blir helt förstörd när hennes barn försvunnit. Nej, utan det är för att vi som jobbar i butik dagligen får se när deras barn springer runt själva, har ner saker, skriker  och beter sig helt enkelt precis som de vill. Föräldrarna har ingen aning om var ungarna är eller vad de gör. När detta hände ikväll tänkte jag för en sekund "skönt nu kanske hon lär sig att ha koll på sitt barn nästa gång de går och handlar" ..

En tjej som jobbar på Lindex inne i stan berättade att hon en gång fick kasta sig efter en 1 - 2 åring som höll på att ramla ner för rulltrappan. Vart var föräldern? Och när tjejen går fram och berättar det för föräldern så lyssnar hon knappt, hon är helt enkelt inte intresserad. Den här tjejen hjälpte detta barn från ramla ner från en rulltrappa och föräldern kan inte ens få ur sig ett  litet tack.

image327


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback