Praktik - förkylning - sveda & värk

Nu har jag praktiserat på Lindex i tre dagar. Det har varit rätt så skoj men samtidigt väldigt slitigt! Det tog en hel dag för mig att sortera bhar och plocka bort om det fanns för många av en storlek osv. En hel dag! Det är helt sjukt :P ! Personalen är trevlig iallafall och jag får ändå rätt så varierande uppgifter. Det börjar kännas som man nästan jobbar där hihi. Kunder kommer och frågar mig saker hela tiden och jag hjälper gladeligen dem (när jag kan). Jag fick reda på att jag har 30 % i butiken vilket är mycket bra nu när både min syster och min mamma fyller år snart. Det kommer bli födelsedagspresenter från Lindex för hela slanten.

Jag läste Linneas i min klass blogg http://lovinlypzie.blogg.se igår kväll. Och jag hade kunnat skrivit hennes kommentarer om hennes praktik själv, fast för min del då. Det var lite komiskt att läsa, det hon skrivit var exakt det jag sagt till MAgnus när jag kom hem från praktiken. Och det är det att det inte är så glamoröst som man kan tro att arbeta i klädaffär. Man får ont i ryggen, axlarna och bena! Jag hade så himla ont i bena igår det kändes som jag hade varit och tränat i flera timmar! Man är verkligen helt slut efter en dag men det är det värt för samtidigt är det riktigt kul!

Ush det som är jobbigt är att jag har blivit helt förkyld. Kan inte andas på natten och går och hostar hela tiden. Igår gick jag även med blöta fötter i skorna hela dagen, mina skor läckte igenom ute och jag hade inga andra skor att sätta på mig så det var bara att plaska runt. Kan tänka mig att detta inte var till någon fördel för min förkylning. Det blev samma sak idag, men jag var tvungen att springa till banken på lunchen och ta ut pengar och för att sedan köpa ett par skor som jag ska ha när jag arbetar i affären. De är jätte fina! Om Christina hade sett dem hade hon kallat dem för "äkta Sabina skor".. Åhh jag saknar Christina! Nu får jag aldrig skratta av mig om dagarna, hon lyser verkligen upp min tillvaro! Hur ska jag klara detta?

image53


Såhär känner jag mig. Men jag pallrar mig iväg till praktiken ändå med ett leende på läpparna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback