Privat av Carolina Gynning Och Alex Schulman

image276"Tack för senast, det var verkligen superlovely. Jag blev skitfull och var ganska hjärndöd på morgonen när jag vaknade. Men nåt riktigt sjukt hände när jag kom till studion!!!!"

Med de orden inledde Carolina Gynning och Alex Schulman en intensiv mejlkontakt i december 2006. Sedan dess har de mejlat varandra var och varannan dag. Det som började som ett artigt tack för senast utvecklades snart till ett öppenhjärtigt samtal om livet - om fester och terapeuter, om kärlek och sex, om ångest och glädje. Som läsare bjuds man med bakom medievärldens kulisser och bakom vip-avspärrningarna på Stureplan. Fem månaders ocensurerad mejlkorrespondens som aldrig var tänkt för offentligheten samlas här i bokform.



Har precis läst ut denna bok och den var rätt bra. Jag tyckte dock att Gynnings bok "Ego girl" var bättre, den var jag helt uppsluckad av och hade väldigt svårt att lägga undan. Men som sagt denna bok var bra och jag är väldigt faschinerad över hur duktiga de är på att skriva. De skriver så detaljerat och roligt över händelser som kan ha hänt för flera år sedan. Jag vill också vara en sådan person som kommer på klockrena uttryck och metaforer om det jag ska berätta. Det gör en verkligen mer intresserad samtidigt som man får riktigt roliga bilder i huvudet. Jag rekomenderar denna bok starkt, framförallt om man tycker om dessa personer i vanliga fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback