En händelserik lördag

Igår hann jag med riktigt mycket faktiskt. Först gick jag upp klockan 8 för att göra iordning mig till jobbet, började klockan 10. Det var första gången jag jobbade inne i stan och det var helt okej. Snäll personal och mycket att göra med tanke på att det är mellandagsrea. Det ringde även en förvirrad gammal dam ca 5ggr under dagen och frågade vart hon hade kommit och att det var mycket märkligt för exakt det här nummret hade den hon ville få tag på också, hon upprepade även nummret. Stackarn, hoppas hon fick tag på personen nångång.

Efter jobbet träffade jag min kära vän Christina som för tillfället är i Uppsala och hälsar på i några dagar. Hon jobbar i Norge just nu och har varit där i ca 6 månader, och vi har inte setts nånting under denna långa period. Vi har dock skickat meterlånga mail till varandra, så man har haft koll på¨vad den andra jgjort och så. Det var riktigt roligt att träffa henne! Först gick vi och åt på Tzatziki, jag åt grillspett med oxfile, klyftpotatis och tzatziki och hon åt den där rätten där det är 4 olika grejer på.  Kommer ej ihåg var det var men det var riktigt gott. Efter detta åkte vi förbi gränby centrum en snabbis, jag köpte en svart klänning för bara 99,50 :- på gina tricot (Christina hade köpt en likadan tidigare under dagen). Jag var inte super nöjd över den men den kostade ju knappt nåt och sedan tänkte jag att man alltid kan behöva en svart klänning nångång :) ! Man kan aldrig ha för mycket kläder i garderoben, och om detta skulle ske så får man köpa en till.

Kvällen fortsatte med ett biobesök, vi såg disney filmen Förtrollad. Den var riktigt rolig och en typisk Sabina och Christina film. Jag mår bra när jag tänker på filmen nu i efterhand så rolig var den (enligt mig).. 

När klockan var 11 ville vi inte åka hem så vi bestämde oss för att dra ut, för att titta på folk. Det kan vara väldigt underhållande att titta på folk som är fulla om man själv är nykter. Ett plus i kanten är om de låter en vara också :)! Vi gick till People, mest för att Christina inte varit där innan (det hette seven innan). Det är exakt samma sak för de har inte ändrat nånting förutom målat siluetter på väggarna och sedan har det tillkommit lite wannabe brats också. Men det är nog det. Iallafall det var en riktigt rolig kväll och sällskapet var perfekt :) ! Kunde inte valt en bättre dejt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback